Malanico heeft een scherpe visie op de toekomst. De naam Malanico verwoordt zeer goed het corporate verhaal met de merkwaarden; groot, leider, anders, professioneel en internationaal.

Visie
Het koopgedrag van consumenten verandert. Hierdoor zal de markt zich de komende jaren verder moeten gaan ontwikkelen, zowel on- als offline. De keten zal zich efficiënter moeten inrichten om aan de veranderende behoefte in distributie (sneller, beter en goedkoper) te kunnen voldoen. Dit kan alleen door consolidatie in de markt, zowel horizontaal als verticaal. Door verschillende distributiemodellen aan te bieden ontzorgen wij de producenten en retailers/e-tailers en creëren wij de noodzakelijke schaalgrootte om hét distributiecentrum van Nederland en België te worden.

Missie
Met het toepassen van een one-stop shopdelivery concept voor zowel food als non-food, streeft Malanico ernaar de optimale schakel te zijn tussen producent en retailer/e-tailer. Door deze partijen te ontzorgen kunnen zij zich richten op hun core business, namelijk productie, marketing en verkoop. In deze samenwerking realiseren we consolidatievoordelen en vertalen wij deze naar een win-win model.

Groei en ontwikkeling
Malanico is van oorsprong een familiebedrijf met een platte, compacte organisatie. Onze stevige werkmentaliteit en doorpakkersinzet vormen de basis voor de gerealiseerde groei. Sinds de komst van de 3e management generatie is het bedrijf in de afgelopen jaren verder ontwikkeld op met name de volgende aspecten: professionaliteit, delegeren van verantwoordelijkheden, omvang en innovatieve automatisering. De cultuur van het bedrijf is veranderd en we zijn gegroeid naar een professionele organisatie gestuurd op rendement met een sterke externe oriëntatie.

Magazijn Malanico
Magazijn Malanico heftruck